Czym Twoja firma wyróżnia się z tłumu?

Kiedy otwierałam kolejną firmę usłyszałam pełne troski zdanie: „A nie boisz się konkurencji?

Tyle tego już jest na rynku…”. Duch lwa natychmiast dał o sobie znać – to, że się boję to nie znaczy, że nie zrobię!


Być może podobna myśl kołacze w Twojej głowie i co gorsze, powstrzymuje Cię przed podjęciem wyzwania.
Czy to, że ktoś robi podobne rzeczy oznacza, że Ty nie masz prawa albo Twoje szanse na sukces maleją?
Od razu Ci powiem: NIE!!!

Tajemnica wyboru klientów tkwi w wyjątkowej wartości jaką dajesz swoim klientom. 

Na dole artykułu możesz pobrać listę pytań, która pomoże Ci sprawdzić czy to co dziś oferujesz,
daje wartość jakiej oczekują klienci.

Co to jest ta wyjątkowa wartość, o której tak często się mówi, ale niewielu ją widziało?
W dużym skrócie rzecz biorąc to różnica, która sprawia, że ludzie wolą zostawić pieniądze u Ciebie zamiast
u Twojej konkurencji, nawet wtedy, gdy oferta wygląda podobnie.

To Twój wyróżnik, który często Twoim rywalom trudno dostrzec gołym okiem.

No i bądź tu człowieku mądry. Skąd masz wiedzieć co tą wartością może być?
Trzeba pamiętać, że to obietnica marki (tak, Ty też jesteś marką), z której klienci będą Cię rozliczać.
By móc określić jej parametry istotna jest wiedza o tym, czego Twój klient oczekuje w związku z zakupem,
a czego chce uniknąć.

No tak, ale przecież każdy człowiek jest inny i potrzeby ma inne!

Trochę racji w tym jest, choć jeśli przyjrzysz się dokładnie powodom z jakich klienci sięgają po Twoją ofertę,
okaże się, że da się je pogrupować. Grupa docelowa, czyli bezpośrednio ci, do których kierujesz swoje działania mają często te same motywy.
Odkrywaj je zbierając informację, wykorzystując każdą nadarzająca się okazję.
Angażuj się w rozmowy i pamiętaj, że internet to nie jest jedyne źródło zdobywania wiedzy.
Lekko zmodyfikowane powiedzenie „koniec języka za przewodnika” znajdzie tu swoje zastosowanie.

Zrozumienie obecnych i przyszłych potrzeb jest bezcenne dla budowania wartości jaką będziesz oferować,
bo dzięki temu zyskasz grono nowych klientów.

A tam, takie gadanie… klient idzie tam gdzie taniej…
Ej! Zatrzymaj się! To założenie zablokuje rozwój Twojej działalności!

Owszem, patrzy na cenę, ale kupuje wartość jaką zakup mu daje!

Jeśli klient wybiera Twoją firmę ze względu na ceny jakie oferujesz, z tego samego powodu bez zmrużenia oka porzuci Cię dla tego, kto aktualnie zaoferuje jeszcze niższą kwotę. Z doświadczenia wiem, że taki ktoś w środowisku zawsze się znajdzie i by móc zdominować rynek musisz mieć coś więcej do zaoferowania niż tylko dobre ceny. Masz wątpliwości? Gdyby cena była jedynym wyznacznikiem wszyscy jeździliby Małymi Fiatami 126p.
Potrzeby są różne i portfele też 🙂

Jeśli wiesz o swoim rynku dostatecznie dużo, to wiesz kto jest Twoim klientem. Jeśli ten temat stanowi dla Ciebie zagadkę jak najszybciej nadrób zaległości i uzupełnij wiedzę w tym zakresie. Trafienie do tych,
którzy czekają na Twoją ofertę oszczędza czas, pieniądze i frustrację 🙂

To co ułatwi Ci pracę to zwrócenie uwagi na trzy podstawowe elementy, wokół których możesz rozpocząć budowanie wyjątkowej wartości:

1. Użyteczność
Ludzie nie kupują produktów (usług też nie :D) kupują rozwiązania i to za nie właśnie płacą.
Uwolnienie się od problemu, z którym się borykają lub ułatwienie sobie życia warte jest dużo więcej
niż materialna część zakupu i pieniądze na ten cel wydane.

2. Emocje
Tego się nie zapomina. Można nie pamiętać sytuacji, miejsc, ale to co czujemy pozostaje na zawsze.
Jeśli potrafisz poruszyć czułe struny zostaniesz zapamiętany (uwaga! Działa w obie strony 🙂 )

3. Nisza
Określenie specjalnych potrzeby ludzi z określonej grupy pozwoli znaleźć odpowiednie rozwiązanie.

Po co poświęcać swój czas na poszukiwania?
Na bazie dobrze przygotowanej propozycji wartości zbudujesz nie tylko ofertę, strategię marketingową,
ustalisz taktykę ale i postawiasz solidne fundamenty swojej marki.

Co pewien czas uruchamiam intensywny program mentoringowy „Oferta szyta na miarę”, podczas którego nauczysz się budować ofertę zgodnie z oczekiwaniami swoich klientów. Oferta to nie zbiór kilku perswazyjnych tekstów – praca nad nią obejmuje szeroki zakres, który ma bezpośredni wpływ na jej skuteczność Jeśli jesteś zainteresowany/a takim rozwiązaniem dowiedz się więcej tutaj: www.zapleczebiznesu.pl/program-mentoringowy

Chcesz sprawdzić czy to co dziś oferujesz, daje wartość? Przygotuj odpowiedzi na pytania!

  • Wielu niezdecydowanych zachęciłaś do podjęcia decyzji o założeniu firmy. Dobrze jest zastosować takie wskazówki, aby jej rozwój był widoczny i przez to przynosił nam wiele satysfakcji!

  • Bardzo dobry artykuł! Własna działalność jest najlepszym sposobem na życie – przynajmniej dla mnie, fajnie, że zachęcasz ludzi do samodzielnego działania 🙂