Za mała oferta?

Kiedy jest się na początku biznesowej drogi, dylemat dotyczący tworzenia oferty potrafi spędzać sen z powiek.
Jaka ilość produktów czy usług będzie wystarczająca?

Bojąc się konfrontacji z innymi biznesami zaczynamy mnożyć (często na siłę i bez koncepcji)
propozycje dla klientów.

Pojawiają się myśli:
„Jak będę mieć za mało to nikt nie kupi.”
„Nie wiem co się sprzeda, więc chcę być przygotowanym na każdą możliwość.”
 
Prawdopodobnie nie wiesz czego faktycznie potrzebuje Twój klient i za co zechce zapłacić, stąd ta niepewność.
Im szybciej to sprawdzisz, tym szybciej będziesz mógł pracować nad właściwym zestawem oferty.
Jeśli samodzielnie wytwarzasz to co sprzedajesz, postaw na jakość i sposób wyróżnienia się.
Kiedy zaczniesz panować nad bieżącą ofertą, dopiero wtedy myśl o jej zwiększeniu.
 
Zastanawiasz się, czy to co masz wystarczy?
Sprawdź hipotetycznie, czy jesteś w stanie obsłużyć 10 klientów, którzy zdecydują się na kompleksowe skorzystanie
z Twojej oferty. Ile czasu zajmie Ci realizacja zleceń? Ten prosty test pomoże Ci ustalić, w którym kierunku podążać.
Jeśli to co oferujesz nie sprzedaje się tak jak tego oczekiwałeś istnieje pokusa szukania czegoś nowego, co chwyci.
 
Skakanie od produktu do produktu często nie wyciąga potencjału z już istniejących. Jeśli wcześniej masz przeprowadzoną analizę rynku i w teorii Twój produkt powinien się sprzedawać a tak nie jest, być może problemem są Twoje umiejętności sprzedażowe.
 
Jeśli nie potrafisz w atrakcyjny dla klienta sposób przedstawić tego co masz,
prawdopodobnie ilość produktów tego nie zmieni.
 
Czy to co masz, zaprezentowałeś/łaś wystarczającej liczbie osób, by ofertę sprzedać?
Potrafisz określić liczbę osób do jakiej docierasz i ile z nich kupuje?
 
To jedne z najważniejszych pytań, jakie trzeba sobie zadać przed rozbudowywaniem oferty!
Można mieć jeden produkt i go z powodzeniem sprzedawać, można mieć też produktów tysiące i zbankrutować.
W biznesie nic nie dzieje się samo…